Úkoly jako denodenní strašák

Jsou pro Vás úkoly denodenní strašák? Když se naučíte jak na ně, bude to hračka. Nebo hra? Prostě to půjde. A jak tedy?

Krok 1: Hoďte se do klidu:)

Prostě odpočinek, relax, jídlo…nejdříve ze všeho uspokojte své základní potřeby, Vaše i dítěte. Pokud nebudete v pohodě Vy, nebude ani Vaše dítě a naopak. Toto Vám může sloužit jako dobrá zpětná vazba. Ve chvíli, kdy začnu zívat, je na tom často obdobně i dítě. Zařadíme krátkou pauzu a hned nám to jde o poznání lépe.

Krok 2: Připravte si místo

Tak jako jste připravili sebe je, třeba připravit i místo, kde se budete učit. Nemusíte mít doma pracovnu, ale je dobré místo uklidit, odstranit zdroje rozptýlení (vypnout televizi, ztišit telefon, vypnout rádio), myslet na dostatek kyslíku, dostatek světla, dostatek cukru…to vše jsou věci, které náš mozek potřebuje, když vyvíjí zvýšenou aktivitu.

Krok 3: Chce to systém a taktiku

Hurá do toho! I když takové nadšení u Vás asi není…zkuste rozkouskovat úkoly na co nejmenší úkolíčky…jak je budete postupně plnit, bude přibývat dobrý pocit z odvedené práce a budete se čím dál rychleji blížit k cíli. Můžete si vytvořit seznam a postupně odškrtávat. Já jsem si třeba dělala hromádky a přesouvala splněné úkoly. Každý na to jde jinak, podle svého stylu učení. Více o nich naleznete v novém ebooku  ZDE »

Krok 4: Postupujte strategicky

Možná Vaše dítě říka: „No ale když to je všechno tak těžké, nerozumím tomu. Je toho moc, budu tady až do večera.“…začněte tím nejjednodušším úkolem, pokračujte něčím náročnějším, možná rovnou tím nejtěžším, na konec si nechte to, co děláte rádi. Proč? Po lehkém úkolu naskočí motivace a sebevědomí, že to půjde a krom toho se mozek pěkně nastartuje. Těžký úkol je dobré dělat v zápětí, mozek už frčí a my máme ještě sílu. A na závěr něco lehkého, něco na co se třeba i těšíme.

Krok 5: Dopřejte si odměnu

A proč si po tom všem neslíbit třeba i odměnu, případně nějakou dílčí po každém úkolu. Může to být malá sladkost, může to být krátká hra, může to být přístup na počítač na určitou dobu.

Jak to dělám já? Na začátku práce vymezím čas a domluvím se s dítětem, že bude-li dobře pracovat, dostane ode mne posledních 5 minut volno. Zvolí si jestli budeme hrát hru nebo bude na počítači. Nevěřili byste, jaká to je motivace…pouhých 5 minut pozornosti nebo hry za 40 minut práce!

A proč to všechno dělat?

  • Vaše dítě bude pracovat efektivněji
  • budete nad úkoly trávit kratší dobu
  • úkoly již nebudou takový „vopruz“
  • a VY budete mít více času a klidné nervy…a to Vám ze srdce přeji 🙂

 

 

Chcete-li se dozvědět více o tom, jak na úkoly, stáhněte si můj ebook s názvem „Jak ho mám donutit, aby se učil?“ zdarma ZDE »

 

 

 

Klára Hamplová
Jsem speciální pedagog, pomáhám dětem znovu zažít RADOST a ÚSPĚCH, i když se jim do cesty připletly zdravotní nebo vzdělávací potíže. Vím, jak to chodí na běžné základce, na speciální škole i v poradně. Ukážu Vám triky a fígle, jak si zjednodušit školní život. Hledání těch nejlepších cest pro mé malé klienty je pro mne každodenní výzvou!
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Zastavte se na facebooku: